15.02.2008

Българското парти

Здравейте,

аз съм студент в централния университет във Виена, от скоро съм в Австрия и вече имам едно парти зад гърба си.

Има два основни типа партита: Първия, са партита, за които не си заслужава да се говори и бързо се забравят и втория, са такива, за които се пише по вестници и списания, правят се репортажи и се съобщават по радиото. Е аз бях на парти от втория тип и можеби тук е момента да изкажа похвалите си към организаторите: ЕВАЛТА!!! Беше страхотен купон.

За мен най-важно на едно парти е настроението и публиката да са о.к.. Бях чувал, че Българите в чужбина си падат по старите шлагери от 70 и 80 години, песнички на ФСБ, Щурците, Васко Кеца и Лили Иванова, в които се пее за изминали дни и загубени приятели. Очаквах, че ще присъствам на нещо като сбирка, на която да се разказват спомени от родината и да се възхваляват нейната красота, плодовитост и умерен климат. Е, българските партитата на DJ NIKO във Виена не са от този тип. Не че съм фен на чалгата, която беше нещо малко в повечко, но определено организаторите знаеха как да поддържат веселото настроение на своите гости - як български поп се редуваше с последните хитове на красавиците от Пайнер. Не съм фен на чалгата, на на партито беше о.к.

За това парти знаех още от София, бях чел за него в портала на Българите в Австрия: www.bg-student.org Виждал съм и снимки, но тях вече, за огромно мое съжаление ги няма. Доколкото разбирам от новините и от постингите във форума, то се провежда ежемесечно, което може само да ме радва - винаги знам къде да намеря БЪЛГАРИТЕ и къде мога да се забавлявам.

Попаднах и на момичетата от българското телевизионно предаване БРИГАДА, за което също бях чел на сайта, пък и ги гледах по новините на bTV. Чудно ми е, дали при този шум са успяли да вземат свястно интервю. Много ми се искаше да се запозная с тях и да си поговорим - те сигурно са в час с нещата тук, но те си имаха лична ОХРАНА???!!!???!!! Това направо ме разби - за първи път виждам телевизионен екип подсигурен с бодигард. В първата това секунда определено ме ШАШНА. Ще ми бъде много любопитно да ги гледам в понеделник.

Явно на българските партитата във Виена е като на морето във Варна - събрал се е народ от цяла България да празнува. Да пие, да се весели и да се напие. Лошото е че съм нов и все още не ги познавам "местните", а не ми се иска да си създавам още в началото неприятности. Винаги съм се чудел, какво е нещото, което никога не се забравя, когато човек тръгва на път? За моите сънародници вече знам - дървения поглед на селския левент, с който се опитват да ти кажат: "К'во искаш бе? К'во глеаш бе? Знайш ли кое съм аз? Дори и на 1 000 километра от дома, в центъра на Европа ще попадна точно на такива. Не мога да им избягам.

Иска ми се моята приятелка да беше до мен! Стана ми много мъчно за нея и с всеки следващ ден, прекаран тук, чувствам нейната липса все по-осезаемо. На партито имаше много свежи момиченца, но някак не съм в настроение за закачки и свалки ... Ех, как ми е мъчно за нея ...

Keine Kommentare: