15.02.2008

Моят университет

Здравейте,

последните 2 дни бяха турбулентни за мен. Тичах по задачи и с оправях документите и не ми остана много време да пиша във БЛОГА, за което сега изпитвам известни огризения.


Централната сграда на университета ми е впечатляваща!!! Виждал съм я и преди, по време на екскурзията през 2000 година, както и на снимки в интернет, но не бях влизал вътре.В двора има галерия с бюстовете на всички известни преподаватели с описание на техните постижения и награди. Бях чувал за от някой тях, но не очаквах да са толкова много. Подредени по дължина на двора, те определено вдъхват респект и почитание, както и самата сграда, с нейните високи тавани, мраморни стълбища и техните украси, безбройните коридори, ниши и входове. Но най-очарователна е библиотеката - като по филмите!!! Тя е нещо невероятно и трябва да бъде видяна от всеки - на мен ми липсват нужните думи да опиша нейното величие.Въобще не може да се сравнява с познатия ми НОВ БЪЛГАРСКИ УНИВРЕСИТЕТ, който е като селска колибка пред нея. Само като си спомня мизерните помещения и мижавата библиотека и ме напушва смях, че някой нарича тази българска карикатура УНИВЕРСИТЕТ.

Взех си време да разгледам и по-близките блокове на новия ми университет и попаднах и на компютърните зали. Това е рай за всеки студент. Но най-много ми хареса достъпа до интернет с безжичната връзка!!! Сега поне знам къде мога да си сърфирам на воля, без да плащам по 1€ на час. Все още нямам нужните пароли, но ми казаха, че след като си платя таксите ще ги получа.

За огромно мое разочарование, моят институт не е в тази сграда.
Той въобще не е и в близост до нея, а някъде на края на града!!! Къде по дяволите е този 21 бецирк??? Разпитах за него и се оказа, че до там се пътувало около 30 минути и трябвало да се сменя многократно транспорта. Явно ще трябва да си търся жилище някъде в 20 или 21 бецирк, където и да е това ...

Записах се и на курс по немски. Извадих късмет и получих място в най-добрия курс, някъде наблизо да виенския икономическия университет WU. Трябвало да се явя на някакъв тест, за да ми определят нивото на знание. Какво ти знание, аз мога само да пъшкам на немски (я,я,я, вундарба) и да си поръчвам кола и кафе в заведенията (айне кола унд еспресо). Какво ниво ще ми определят на тези две изречения не ми е ясно, но смятам да отида. Ако не друго, поне ще се запозная с някой от бъдещите ми колеги.

Дадоха ми и някакви лисчета, чрез които ще заплатя за курса, както и таксата за университета. Оказа се, поне доколкото разбрах, че съм записан за член на някаква студентска организация ÖH. Нещо не ми хареса това "автоматично" записване и яко ми замириса на комунизъм, пионерчета и комсомолци. Аз не съм бил от тях, но брат ми е бил изхвърлен от комсомола, а това било страшен проблем за моето семейство. Дали и тук ще трябва да нося някакви вратовръзки или униформи. В САЩ го правят и на мен някак си ми харесва. Дали и ние ще получим якета с името на университета? Трябва по-подробно да разпитам Марто за тази организация и да разбера, дали той и приятелката му Стела са в нея.

Та да се върнем на лисчетата. Отидох до банката отсреща и поисках да ги платя, но от там ми казаха, че трябвало да си открия "конто" и после през него щели да ми преведат парите. Доколкото разбирам, конто е явно сметка. Трябва да разбера, дали има някакви намаления за студенти и коя банка предлага най-изгодните кондиции за чуждестранни студенти. Звъннах до България и от там ми препоръчаха Аустриа банк или Райфайзен банк. Да ама Марто ми препоръчва някаква банка ерсте, а в университета видях реклама на други банки - фолкс и баваг банка. Май и по този въпрос ме очаква тичане и разпитване ...

Марто, ми направи списък със задачките, или нека да го наречем "ПЪРВИ СТЪПКИ В АВСТРИЯ", които трябва да премина за да си подредя живота във Виена. Разказа ми, че преди време студентската организация КИТ е помагала на новопристигащите студенти, като нейни членове са организирали информационни мероприятия или са ги придружавали по различните инстанции. Жалко, че тази дейност е отпаднала! Сега бих имал нужда от добър съвет и експертно мнение.

Keine Kommentare: